سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش راهنمای عمل و عمل ظرف فهم است . [امام سجّاد علیه السلام]
 
سه شنبه 102 اردیبهشت 26 , ساعت 11:17 صبح
هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است.
هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است.
گروه اجتماعی - رجانیوز: هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است. ادامه مطلب...
سه شنبه 102 اردیبهشت 26 , ساعت 11:16 صبح

 

هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است.
هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است. ادامه مطلب...
یکشنبه 102 اردیبهشت 24 , ساعت 7:33 عصر

امام جعفر صادق، امام ششم شیعیان است.

وی فرزند امام محمد باقر (ع) است. امام جعفر صادق (ع) در 17 ربیع‌الاول 83 هجری قمری (702-703 میلادی) در مدینه چشم به جهان گشود و در 25 شوال 148 هجری قمری در سن 65 سالگی توسط منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید.

امام صادق(ع) بیشترین سال عمر را در میان یازده امام اول شیعیان داشته‌ است. امام جعفر صادق (ع) در سن 65 سالگی در سال 148 هجری به شهادت رسید و در قبرستان معروف بقیع در کنار مرقد پدر و جدّ خودش مدفون گردید.

دکتر ماکان آریا پارسا اعتقاد دارد که امام جعفر صادق نقش بی بدیلی در ترویج و نشر اعتقادات شیعه در زمان خود داشته است.


یکشنبه 102 اردیبهشت 24 , ساعت 7:32 عصر

ابراز امیدواری رهبر انقلاب برای شکسته شدن قیمت کتاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه) به مدت سه ساعت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در محل مصلای تهران بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، در جریان تازه‌های نشر و کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه قرار گرفتند و همچنین با صاحبان غرفه‌ها و ناشران به گفتگو پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ضمن ابراز خرسندی فراوان از این بازدید، نمایشگاه کتاب را یک همایش عظیم مردمی با جنبه غالب فرهنگ، توصیف کردند و گفتند: بحمدالله در نمایشگاه کتاب نشانه‌های مژده‌بخش و همتها و انگیزه‌های خوب جوانانه مشاهده می‌شود.  ادامه مطلب...

یکشنبه 102 اردیبهشت 24 , ساعت 7:31 عصر

راهپیمایی گسترده مردم یمن در حمایت از مردم فلسطین

راهپیمایی گسترده‌ای طی صبح امروز (یکشنبه) در استان صعده با شعار «انتقام آزادگان» برای همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، تظاهرکنندگان پرچم‌های یمن و فلسطین را در دست گرفته و شعارهای آزادی و نیز شعارهایی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونسیتی علیه غزه سر داده و بر ایستادگی یمن در کنار مردم فلسطین تاکید کردند.

در بیانیه تظاهرات مردمی در استان صعده یمن بر وفاداری یمنی‌ها در قبال مسئله فلسطین و حمایت از فلسطینی‌ها تاکید شده است. ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 11:28 صبح

 

انتشارات علمی فرهنگی با کتاب‌های جیبی ادبیات داستانی به سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمد.

قاسم صفایی‌نژاد، مدیر انتشارات علمی فرهنگی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره تازه‌ترین کتب منتشر شده این انتشارات گفت: ادبیات داستانی جهان را در قالب کتب جیبی منتشر کرده‌ایم که نسبت به باقی کتاب‌ها ارزان‌تر بوده و کتب نفیسی هستند. همچنین نشر علمی فرهنگی ناشر انحصاری کتب ادبیات روسیه با ترجمه بزرگان این حوزه است. وی افزود: مجموعه «مقدمه کمبریج» و «راهنمای سرگشتگان» که به زندگی‌نامه و نقد آثار نویسندگان و فیلسوفان جهان می‌پردازد و همچنین آثار دیگری مانند «دوده سرگردان» از علی اکبر فرهنگی، «کشمکش بر سر سلطه اروپا » و «پس از جنگ» نیز تجدید چاپ شده‌اند و طی روزهای آتی به نمایشگاه می‌رسند. 

ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 11:26 صبح

عالم بانکی است که خوبی‌های ما را به حساب می‌گذارند و بدی‌ها را همچنین، و اگر در موازنه بدهکار شویم، نمی‌توانیم طلب شادی کنیم مگر از نو شادی و خرمی خلق کنیم.

365 روز در صحبت قرآن نوشته استاد حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای، کتاب چهارم از مجموعه کتاب‌های جوانان و فرهنگ جهانی است. این مجموعه با هدف شناساندن فرهنگ و ادبیات به جوانان اولین بار سال 1390 به همت نشر سخن تدوین منتشر شده است.

کتاب «365 روز در صحبت قرآن» 365 قطعه کوتاه و بلند از قرآن برای آشنایی جوانان با تعلیمات فراگیر قرآن انتخاب شده و کوشش شده است که این گنجینه تصویری از ابعاد گوناگون کلام آسمانی برای مخاطب ترسیم کند.

این کتاب، تفسیر در معنی اصطلاحی کلمه مانند تفاسیری چون کشاف و مجمع البیان و امثال آن نیست، بلکه بیشتر انعکاسی از کتاب وحی در ادب عرفانی فارسی و اسلامی است و نگاهی دارد به قرآن از دیدگاه ادبی، زیباشناسی و اخلاقی، اجتماعی و عرفانی.

گروه اندیشه ایکنا به منظور بهره‌مندی مخاطبان خود از این گنجینه قرآنی و ادبی اقدام به انتشار قطعه‌‎هایی از کتاب «در صحبت قرآن» کرده است. یکصد و بیستمین قسمت از تحفه این کتاب با عنوان «در اتمام حجّت خداوند» تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

  ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 اردیبهشت 20 , ساعت 11:46 عصر

صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های اطراف غزه برای دومین روز متوالی از بیم پاسخ مقاومت به تجاوز اخیر تل‌آویو به نوار غزه، در حال فرار به مناطق مرکزی و شمالی فلسطین اشغالی هستند.

 

فرار صهیونیست‌ها از شهرک‌های مجاور نوار غزه برای دومین روز متوالی
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی که بامداد سه‌شنبه (دیروز، 9 می)، با به شهادت رساندن 15 فلسطینی دیگر، جنایت جدیدی را علیه نوار غزه ثبت کرد، در حالت آماده‌باش کامل برای رویارویی با پاسخ مقاومت فلسطین به سر می‌برد. ادامه مطلب...
شنبه 102 اردیبهشت 16 , ساعت 7:13 عصر
رمانی درباره زندگی شهید سپهبد قرنی منتشر شد

«بچه‌های کوچه‌ی شهناز» به قلم علی باباجانی با نگاهی به زندگی شهید سپهبد قرنی توسط انتشارات سرو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «بچه‌های کوچه‌ی شهناز» نوشته علی باباجانی به‌تازگی توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شده است.
رمان بچه‌های کوچه شهناز با نگاهی به زندگی شهید سپهبد قرنی، به مبارزات مردمی قبل از انقلاب و ورود امام خمینی (ره) به ایران می‌پردازد. همچنین سبک زندگی مردم پیش از انقلاب را هم در این رمان می‌توان دید. علاوه بر این نویسنده در این کتاب به برخی از چهره‌ها و شخصیت‌های مبارز و مذهبی قبل از انقلاب از جمله مرجع عالیقدر شیعیان، آیت‌الله شیخ عبدالنبی عراقی و اولین شهید مشروطه‌ عبدالحمید سجادی می‌پردازد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 اردیبهشت 13 , ساعت 8:52 عصر

بغض گلویش را می‌فشارد و آرام و قرار ندارد. مثل همان روز اول تدریسش شده است، درست 20 سال قبل‌؛ آن روز هم یک چنین حسی را تجربه کرده بود. یک حس عجیبی وجودش را احاطه کرده و او شوق درونش را به سختی در مقابل دیگر همکارانش پنهان نگه می‌دارد.

حال و هوای معلمان در یک دیدار خاص/ گلایه «آقا» نسبت به بی‌ثباتی مدیریتی در آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: بغض گلویش را می‌فشارد و آرام و قرار ندارد. مثل همان روز اول تدریسش شده است، درست 20 سال قبل‌؛ آن روز هم یک چنین حسی را تجربه کرده بود. یک حس عجیبی وجودش را احاطه کرده و او شوق درونش را به سختی در مقابل دیگر همکارانش پنهان نگه می‌دارد. با خود می‌اندیشد به کلاسی پا می‌گذارد که سال‌هاست آرزویش چنین لحظه‌ای بوده است و همین است که دیگر صبر و قرار ندارد.  ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ