سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] دوستان خدا آنانند که به درون دنیا نگریستند ، هنگامى که مردم برون آن را دیدند ، و به فرداى آن پرداختند آنگاه که مردم خود را سرگرم امروز آن ساختند ، پس آنچه را از دنیا ترسیدند آنان را بمیراند ، میراندند ، و آن را که دانستند به زودى رهاشان خواهد کرد راندند و بهره‏گیرى فراوان دیگران را از جهان خوار شمردند ، و دست یافتنشان را بر نعمت دنیا ، از دست دادن آن خواندند . دشمن آنند که مردم با آن آشتى کرده‏اند . و با آنچه مردم با آن دشمنند در آشتى به سر برده‏اند . کتاب خدا به آنان دانسته شد و آنان به کتاب خدا دانایند . کتاب به آنان برپاست و آنان به کتاب برپایند . بیش از آنچه بدان امید بسته‏اند ، در دیده نمى‏آرند . و جز از آنچه از آن مى‏ترسند از چیزى بیم ندارند . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 102 آذر 13 , ساعت 11:49 عصر

وزارت دفاع روسیه من اشاره به دفع حداقل 10 حمله ارتش اوکراین به مواضع نیروهای این کشور، گفت که بیش از هشتصد نظامی کی‌یف نیز در بیست‌وچهار ساعت گذشته از پای درآمدند.

روسیه: 805 نظامی و 30 پهپاد اوکراینی در یک روز اخیر نابود شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، 30 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده و در 107 منطقه با نیروهای رژیم کی‌یف درگیر شدند. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که 10 عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، حداقل 805 نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که 16 نفربر و خودروی زرهی، 18 وسیله نقلیه نظامی، 3 قبضه توپخانه چندگانه ارتش اوکراین طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (24 فوریه 2022) تاکنون 545 فروند هواپیمای جنگی، 256 بالگرد رزمی، 9 هزار 391 فروند پهپاد، 442 سامانه پدافند موشکی، 13 هزار 775 دستگاه تانک و خودروهای زرهی، 1 هزار و 187 دستگاه موشک‌انداز چندگانه، 7 هزار 227 قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین 15 هزار 894 دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

شکست‌های پی در پی عملیات‌های تهاجمی نظامیان اوکراین علیه روسیه در حالی است که رژیم کی‌یف با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ