سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانشمندان همنشین باش تا دانشت، افزون و ادبت، نیکو و جانت، پاک گردد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 102 دی 7 , ساعت 9:49 عصر

مجموعه آثار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه شامل متن کامل 41 عنوان کتاب در 47 جلد در قالب یک نرم‌افزار در قم رونمایی شد.

ارسال/ نرم‌افزار مجموعه آثار استاد عبدالحسین خسروپناه رونمایی شدبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی؛ مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی 7 دی‌ماه در مراسم رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه که در سالن جلسات ستاد جبهه مردمی خاتم الاوصیا برگزار شد، گفت: یکی از ضرورت‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، توجه به حضور اندیشه‌های علمی در فضای مجازی است.

وی افزود: چالشی که اکنون وجود دارد این است که ما درگیر کنشگری فضای مجازی شده‌ایم و در این فضا حضور داریم ولی گاهی دسترسی پژوهشگران به آثار و اندیشه‌های غربی سهل‌تر از اندیشمندان داخلی است که در قله هم قرار دارند.

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان اینکه امروز اگر آثار تولیدی ما تبدیل به آثار دیجیتال نشود، آن اندیشه محدود می‌شود، اضافه کرد: یکی از تلاش‌های ما در مرکز نور این است که آثار افراد صاحب قلم و دارای اندیشه انقلابی که گفتمانی دینی و بومی تولید می‌کنند را در قالب نرم‌افزار و پایگاه‌های جامع ارائه کنیم.

بهرامی اضافه کرد: حدود 250 عنوان اثر مشترک با مؤسسات و شخصیت‌های حوزوی تولید کرده‌ایم که در مجموعه 5 هزار جلد کتاب تبدیل به نسخه دیجیتال شده و در پایگاه نور نیز قرار دارد. متن کامل 41 عنوان در 47 جلد از آثار حجت‌الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه در موضوعاتی چون؛ کلام، دین‌پژوهی، فلسفه، فقه، اخلاق، عرفان تولید و در قالب یک‌ نرم‌افزار ارائه شده است.

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با تأکید بر اینکه باید اندیشه‌های تولید شده در سطح جهانی نشر یابد، گفت: جست‌وجوی پیشرفته، قابلیت مشابه‌یابی متن، امکان ایجاد میز پژوهشی، کتاب‌شناسی، بازیابی اطلاعات و امکان به‌روزرسانی از جمله ویژگی این نرم‌افزار است.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ