سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای آدمی زشت است که عملش از دانشش کمتر باشد و کردارش به گفتارش نرسد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 102 خرداد 11 , ساعت 7:10 عصر

به گزارش منیبان، متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت دو هزار و چهل و چهار شهید سبزوار و همچنین دست اندرکاران کنگره ملی دو هزار و چهارصد و نود و هشت شهید نیشابور و جمعی از خانواده‌های شهدای این دو شهر، که در تاریخ سه‌شنبه  9 خرداد 1402 برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری همایش در سبزوار منتشر شد.

ایشان همچنین شناساندن تاریخ و دانشمندان و شکوه و عظمت معنوی و علمی شهرها از جمله نیشابور و سبزوار به جوانان را یک وظیفه خواندند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 خرداد 10 , ساعت 1:7 عصر

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به همایش یکصدمین سال تألیف کتاب مفاتیح الجنان تصریح کرد: این ادعیه که منبع الهام بخش معارف غنی اسلام است، راه و رسم خودسازی و سیر و سلوک الی الله را به انسان آموخته است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی به همایش یکصدمین سال تألیف کتاب مفاتیح الجنان پیامی صادر کرد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 9 , ساعت 9:53 صبح

یکی از آیین‌های پرطرفدار آستان مقدس امام رضا (ع) آیین نقاره‌زنی است که قرن‌هاست این برنامه در حرم مطهر و در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

تاریخچه نقاره نوازی در حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هر روز هنگام طلوع و غروب آفتاب، نوای دلنشین آن به گوش زائر و مجاور می‌رسد؛ نقاره‌زنی در حرم مطهر را می‌گوییم. تا همین 30 سال قبل که شهر هنوز این‌قدر در هیاهوی جمعیت و صدای ناشی از فعالیت‌های مختلف فرو نرفته بود، می‌توانستیم از پنجره خانه پدری، صدای نقاره‌زنی را بشنویم؛ به‌خصوص هنگام طلوع آفتاب که صفای خاصی داشت شنیدن صدای نقاره. نقاره‌زنی در حرم مطهر، سابقه‌ای طولانی و تاریخچه ای کهن دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 9 , ساعت 9:50 صبح

اینجا نیاسر است؛ منطقه‌ای ییلاقی در کویر کاشان که گلابش شهرت جهانی دارد و آثار تاریخی اش، هویت بخش منطقه‌ای باستانی با مردمانی مهمان نواز. اگر برای تعطیلات آخر هفته قصد سفر دارید، این گزارش را بخوانید و از همین حالا برنامه ریزی کنید برای یک سفر کاملاً زمان بندی شده و یک تیر و ده نشان.

بهشت کوچک باستانی با عطرناب محمدی کجاست؟

گروه زندگی- نفیسه خانلری- شهری است ییلاقی در جوار کاشان. اگر برای تعطیلات آخر هفته قصد سفر دارید، این گزارش را بخوانید و از همین حالا برنامه ریزی کنید برای یک سفر کاملا زمان بندی شده و یک تیر و ده نشان. خب اگر از تهران راهی می شوید، حدودا 3ساعته به نیاسر می‌رسید، پس بهتر است صبح زود از خانه بیرون بزنید و صبحانه را در همان ابتدای اتوبان تهران- قم در کنار همسفرانتان میل کنید که همه مزه سفر به همین با هم بودن هاست. بعد از یک چاشت دسته جمعی، راهتان را پیش بگیرید تا گذر از شهر قم و طی مسیر تا 8 کیلومتری کاشان. البته حیف است تا قم بروید و سلامی به حضرت معصومه (س) ندهید. اگر وقت اذان ظهر است که چه بهتر اما اگر هم وقت نماز نشده، یک ساعت توقف در حرم و یک زیارت دسته جمعی، آنقدر صفا دارد و به وقت‌تان برکت می‌دهد که نگران کم آوردن زمان نباشید. بعد از زیارت به راهتان ادامه دهید و در جاده کاشان، یکسره برانید تا نیاسر. مسیر آنقدر سرراست است و تابلوها کمک کننده که نیاز به برنامه‌های مسیریاب ندارید، پس به جای آنکه چشمتان را به نقشه داخل گوشی بدوزید، از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید؛ بالاخره جاده هم بخشی از سفر است.  ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:24 عصر
پاسخ مرزداران افغانستانی داده شد / مشکلی برای تردد مرزی نداریم

وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان گفت: این درگیری‌ها مختصر بود که پاسخ لازم به مرزداران افغانستانی داده شد و اکنون مشکلی در نقطه مرزی برای تردد وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی در زمینه تنش‌های مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی‌های انجام شده، اظهار کرد: یک تیراندازی از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتاً پاسخ آنها هم به شکل مقتضی داده شد.

وی با بیان اینکه این درگیری مختصر بود، افزود: درگیری‌ها در ادامه برطرف شد و مذاکراتی هم با طرف طالبانی صورت گرفت.

وزیر کشور یادآور شد: در حال حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز است و در آرامش قرار دارد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:22 عصر

آثار و خواص ویژه صلوات فرستادن برای انسان

آثار و خواص ویژه صلوات فرستادن برای انسان

همه ما میدانیم که ذکر صلوات یکی از اذکار مهم و پرخاصیت در اسلام میباشد که در بسیاری از مکان ها و در زمان های مختلفی توصیه به گفتن آن شده است. این ذکر فواید بسیاری برای دنیا و آخرت انسان دارد و گفتن آن توسط بسیاری از علما و بزرگان دین توصیه شده است. یکی از سنت‌های اصیل و ارزشمند الله، صلوات بر پیامبر وآل او (صلی الله علیه و اله) است. گفته میشود که این ذکر تاثیر بسیاری در برآورده شدن حاجات و گشایش امور دارد. یکی از مواردی که میتوان ارزش این ذکر را فهمید این است که مسلمانان هر روز، حداقل 9 مرتبه در نماز‌های یومیه آن را بر زبان جاری می‌کنند. با یک ذکر کوتاه و راحت میتوانید خود را بیمه کنید و از حوادث ناگوار و غیرطبیعی دور بمانید. در ادامه این مقاله از مجموعه عرفانی به بررسی مهم ترین فواید و خواص صلوات فرستادن در اسلام پرداخته خواهد شد.

ادامه مطلب...

شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 6:8 عصر

                              لایحه حجاب، خروجی «اجماع نظر سران قوا» است

 

به گزارش تابناک؛ مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی ارسال لایحه عفاف و حجاب قوه قضاییه به دولت و اصلاحات هیئت دولت در لایحه عفاف و حجاب ارسالی از سوی قوه قضاییه، برخی اظهارنظرها در فضای مجازی مطرح شد؛ از جمله اینکه برخی نوشتند لایحه ارسالی دولت برای مجلس صرفاً نظر مسئولان قوه قضاییه را تأمین کرده و دو قوای دیگر هیچ نقشی در تنظیم لایحه مورد اشاره نداشتند.

ادامه مطلب...

شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 1:43 صبح

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در سال جاری 2 پرتاپ ماهواره را پیش‌بینی کرده‌ایم که انشاالله در این زمینه دنبال که ان‌شاالله با کارهایی که از قبل انجام دادیم و ارتباطاتی که داشتیم بتوانیم شگفتی‌هایی خلق کنیم و دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشیم و مایه خوشحالی مردم عزیزمان شویم.

پیش‌بینی پرتاب 2 ماهواره در سال جاری/ امیدواریم بتوانیم شگفتی‌ خلق کنیم

محمدرضا قرایی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که عنوان کرده است برنامه موشکی و فضایی باید بدون وقفه پیش برود، گفت: ما در حوزه فضایی جزء چند کشور برتر دنیا، مخصوصا در پرتاب‌گرها هستیم. ان‌شاالله در این صحنه ما در سال جاری برنامه‌هایی را داریم که بتوانیم پرتاپ‌هایی را داشته باشیم و ماهوارهایی را ان‌شاالله با توانمندی‌های بالا در حوزه‌های مختلف ارسال کنیم. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 خرداد 4 , ساعت 7:48 عصر
موشک راهبردی بردبلند و نقطه زن «خیبر» رونمایی شد

همزمان با آزاد سازی خرمشهر و ایام مبارک دهه کرامت، موشک راهبردی برد بلند و نقطه زن خیبر با حضور امیر آشتیانی وزیر دفاع رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، موشک خیبر (خرمشهر4) یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های طراحی شده توسط متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع است که برد آن 2000 کیلومتر بوده و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن 1500 کیلوگرم است.

این موشک برای ایجاد قابلیتهای تاکتیکی، به یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای سوخت مایع تجهیز گردیده و به نحوی طراحی شده است و موتور در مخزن سوخت قرار گرفته که این امر باعث کاهش طول موشک به حدود 13 متر شده است. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 خرداد 4 , ساعت 7:45 عصر

پنجشنبه است شاخه گلی بفرستیم

 برای آنهایی که در بین ما نیستند

یادشون همیشه با ماست و جاشون بین ما خالیه

شاخه گلی به زیبایی یک فاتحه

متن فاتحه روز پنجشنبه و شب جمعه برای اموات و درگذشتگان

 


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ