سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! به من بینش در دینت و فهم در حکمتت و فقه در دانشت عطا فرما . [امام زین العابدین علیه السلام]
 
چهارشنبه 102 خرداد 3 , ساعت 8:10 عصر
تحلیل مستشاران فرانسوی موجب شد صدام این سخن تاریخی خود را با اطمینان کامل بیان کند که اگر خرمشهر سقوط کند و ایرانی‌ها آن را باز پس گیرند، من کلید شهر بصره را به آنان تقدیم خواهم کرد.
عملیاتی که جهان را متعجب کرد/ چه کسی خبر آزادسازی خرمشهر را به امام داد؟/ چرا ایران جنگ را ادامه داد؟
گروه فرهنگی جهان نیوز: «حماسه‌ی عظیم فتح خرمشهر، حقاً و انصافاً کار بزرگ کم‌نظیری بود. فتح خرمشهر یک حادثه‌ معجزه‌آسا بود. بعد از فتح خرمشهر، بعضی از رؤسای جمهور و واسطه‌ها می‌آمدند؛ آقای سکوتوره که شخصیت جاافتاده‌ی مهمی بود در آفریقا، آمد، به من گفت که امروز وضع شما با دیروز فرق میکند به خاطر فتح خرمشهر. عظمت فتح خرمشهر چشمها را به خود جلب میکند اما من میخواهم بگویم از فتح خرمشهر یا مهمتر یا لااقل به همان اندازه مهم، جریانات این عملیات بیت‌المقدس است، این عملیاتی که منتهی شد به فتح خرمشهر، این عملیات، آن فداکاریها، آن ابتکارها، آن نقشه‌ها و طرحهای جنگی که به نظر بنده باید در دانشگاههای جنگ تدریس بشود».(رهبر انقلاب؛ سوم خرداد 1402)

سوم خرداد 1361 خرمشهر پس از 578 روز اشغال آزاد شد. عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد در سلسله عملیات رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بوده که از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که ضربه اساسی و تعیین کننده‌ای بر پیکر دشمن وارد ساخت و تمامی معادلات، باورها و ذهنیت‌هایی را که در مورد توانایی و قابلیت نظامی ایران و عراق وجود داشت تغییر داد. ادامه مطلب...
سه شنبه 102 خرداد 2 , ساعت 9:43 عصر

اعمال ماه ذی القعده

 

ماه ذی القعده یکی از ماه‌های حرام است که خداوند متعال در قرآن از آنها یاد کرده است. ماه‌های حرام عبارتند از ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب.

از خصوصیات ماه‌های حرام این است که ثواب عمل خیر مضاعف و عقاب عمل حرام نیز دو چندان می‌گردد وجه تسمیه این ماه‌ها به حرام بودن، این است که در این ماه هرگونه خونریزی و کشتاری متوقف می‌گردد. این حرمت را اعراب جاهلیت نیز برای این ماه‌ها قائل بودند و در این ماه‌ها از هر گونه جنگ و ستیزی خودداری می‌کردند اسلام این آئین را امضاء کرد و مهر تاییدی بر آن زد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 2 , ساعت 8:41 عصر

دهه کرامت، دهه اول ماه ذی العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیه السلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می باشد.

دهه کرامت چیست

 

این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف ترین علائق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

امام صادق (ع) پیش از ولادت کریمه آل محمد (ص) فرمود:

خدا را حرمی است و آن مکه است، امیرمؤمنان را حرمی است و آن کوفه است و ما اهل بیت را حرمی است و آن قم است. بزودی بانویی به نام فاطمه از تبار من در آن جا دفن شود که هر کس به زیارتش بشتابد، بهشت بر او واجب می گردد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 10:28 عصر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی با صدور حکمی علی‌اکبر احمدیان را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی منصوب کردند.

انتصاب علی‌اکبر احمدیان به نمایندگی رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی با صدور حکمی علی‌اکبر احمدیان را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی منصوب کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به انتصاب جناب آقای علی‌اکبر احمدیان به ریاست دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، نامبرده را به نمایندگی رهبری در شورای مزبور به استناد اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی منصوب می‌کنم. از حضور و تلاش مسئولانه و پیگیر جناب آقای علی شمخانی در این نمایندگی در طول چندین سال تشکر و قدردانی می‌کنم. توفیق همگان را از خداوند متعال خواهانم.

سیدعلی خامنه‌ای

1402/3/1


دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 4:33 صبح

لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!

اخیراً لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است!

خبرگزاری فارس ـ حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!» نوشت: ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ