سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، کریم است و کَرَم را دوست می دارد، خوهای والا را دوست می دارد و خوهای پست را ناخوش می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 102 فروردین 10 , ساعت 1:52 صبح

شیخ مرتضی زاهد به جوان دزد رو کرد و گفت: اگر ظهر می‌مانی برای شما آبگوشت تدارک ببینم. من گفتم اگر اجازه بدهید بروم. قالیچه دزدی را روی زمین گذاشته بودم و راه افتادم، اما شیخ گفت: این قالیچه هدیه است، بردار و پاک زندگی کن.

رفتار شیخ مرتضی زاهد با جوانی که برای دزدی به خانه‌اش آمده بود+صوت

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنران مذهبی اظهار داشت: استاد ما حرفی می‌زد که درسی ترسناک بود. می‌گفت: آدم‌های خوب وقتی سقوط می‌کنند، مانند افراد عادی نیست، آن‌ها بد سقوط می‌کنند. خدا نکند فرد دین‌داری پوک شود و سقوط کند.

فقط آدم بد و خوب نداریم، آدم‌ها 4 دسته هستند

وی با اشاره به اینکه چنین افرادی بد معمولی نمی‌شوند، بلکه دوآتیشه بد می‌شوند، گفت: یک آیه درباره جهنم به او بگویی تکان نمی‌خورد، زیرا این موارد را شنیده است. او گویی می‌خواهد عقب‌ماندگی خود را در بد بودن جبران کند؛ زیرا مدتی در میان خوب‌ها بوده و از قافله بدها عقب افتاده است! حالا که این سمت آمده است می‌خواهد دوآتیشه بدی کند.

عالی گفت: استاد ما می‌گفت آدم‌ها 4 دسته‌اند و این تصور که دو دسته خوب‌ها و بدها داریم، اشتباه است. بعضی آدم‌ها خوب هستند، اما بد خوبی می‌کنند، یعنی بلد نیستند. این دسته مانند افرادی هستند که پول از او قرض می‌گیری، اما منت می‌گذارد تا در دلت بگویی من اگر بمیرم هم دیگر پیش تو برنمی‌گردم. او خوبی می‌کند، اما بلد نیست چگونه باید خوبی کند. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 10 , ساعت 1:49 صبح

اللّههُمَّ ارْزُقْنِى فِیهِ رَحْمَةَ الْأَیْتامِ، وَ إِطْعامَ الطَّعامِ، وَ إِفْشاءَ السَّلامِ، وَصُحْبَةَ الْکِرامِ، بِطَوْلِکَ یَا مَلْجَأَ الْآمِلِینَ.

خدایا، در این ماه مهرورزی به ایتام و خوراندن طعام و آشکار کردن سلام و هم‌نشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما، به عطایت ای پناهگاه آرزومندان.


چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 2:14 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقِکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّینَ

خدای من؛ در این روز مرا در برپایی نماز و روزه داری یاری ده و از لغزش‌ها و گناهان دور ساز و ذکر دائمیت را روزیم گردان به حق توفیق بخشیت ای هدایت کننده‌ی گمراهان.

 


چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 2:13 صبح

فریدون کریم پور مداح اهل بیت(ع) گفت: در اوج جوانی، اوج عشق‌بازی‌ام با امام حسین(ع)، اوج قهرمانی، خدا با مرگ برادرم، من را ضربه فنی کرد. خدا می‌دانست این برادر چقدر برای من عزیز است.

شنیدنی‌های هیأت| مداحی که با فوت برادرش نماز شکر خواند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، در ایام عید نوروز بنا داریم در مطالب کوتاهی، خاطرات جالب و شنیدنی از هیأت‌ها و مداحان برای شما نقل کنیم.

فریدون کریم‌پور مداح اهل بیت (ع) که 15 سال است، هرشب جمعه کربلا می‌رود در یکی از خاطرات خود می‌گوید:

به خدا قسم به هر جایی می‌خواهید برسید زیر سایه نوکری سیدالشهدا(ع) است. به همه می‌‌گویم اگر خدا، آبرو، دین، آخرت، دنیا و اولاد خوب می‌خواهید در زیر سایه سیدالشهدا(ع) و گریه بر آقا اباعبدالله(ع) به دست می‌آید. این نعمتی است که نباید آن را از دست بدهیم، نباید به خاطر چند مشکل دنیایی، امام حسین(ع) را هم قاطی آنها کنیم. چه ربطی دارد؟ مگر زمانی که ارباب ما، زندگی و اولاد و خودش را در درگاه الهی داد، از خدا گله کرد؟ ما که اصلاً چیزی نیستیم که بخواهیم خودمان را با این فضا قیاس کنیم، اما وقتی داریم می‌بینیم یاد بگیریم.

در اوج جوانی، اوج عشق‌بازی‌ام با امام حسین(ع)، اوج قهرمانی، خدا با مرگ برادرم، من را ضربه فنی کرد. خدا می‌دانست این برادر چقدر برای من عزیز است. من برای سلامتی برادرم در مسجد جمکران نذر می‌دادم. برادرم در مسیر جمکران چقدر کمک می‌کرد یا کمک‌هایی در راه خدا برای تهیه جهیزیه و... داشت اما این اتفاق برای ما افتاد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 1:36 صبح

 دعای روز ششم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ  وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ  سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ.

 خدایا در این روز مرا به نفس سرکشم, وامگذار تا پی طغیان و نارضایتی تو روم و مرا با تازیانه خشم و غضبت ادب مکن، مرا از موجبات ناخرسندیت, بر کنار بدار، به حق مهربانی و نعمت نوازیت، ای نهایت آرزوی مشتاقان

 


چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 1:35 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.

خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت و قرار بده مرا در این روز از دوستان نزدیکت به مهربانى خودت‌ اى مهربان‌ترین مهربانان.

 


چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 1:35 صبح

ماه مبارک رمضان است و مطابق با روایات، در این ماه، شگفتانه‌های الهی برای بندگان خدا در جریان است؛ اتفاقاتی که تنها منحصر به همین ماه است و بس!

شگفتانه‌هایی که خدا فقط در شب‌های ماه مبارک رمضان رو می‌کند!

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، چند روزی از آغاز ماه مبارک رمضان گذشته است؛ ماهی که به فرموده پیامبر اکرم (ص) «إنّ أبوابَ السماءِ تُفتَحُ فی أوَّلِ لیلةٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ، و لا تُغلَقُ إلی آخِرِ لیلةٍ مِنهُ»؛ درهای آسمان در اولین شبش گشوده می‌شود و تا آخرین شب بسته نمی‌شود. همچنین حضرت (ص) ذیل روایتی دیگر اشاره داشته‌اند که «إذا استَهَلَّ رَمَضانُ غُلِّقَتْ أبوابُ النارِ، و فُتِحَتْ أبوابُ الجِنانِ، و صُفِّدَتِ الشَّیاطینُ»؛ چون هلال ماه رمضان پدید آید، درهای دوزخ بسته و درهای بهشت گشوده شود و شیاطین به زنجیر کشیده شوند.

اما  در این شب‌ها در عالم ملکوت چه خبر است؟ میرزا جواد آقای ملکی تبریزی در کتاب «المراقبات» در فصل فضیلت‌های ماه مبارک رمضان از حال و هوای عالم ملکوت در ماه مهمانی خدا مطابق با روایات رسیده اینچنین خبر می‌دهد: درباره فضیلت این ماه و گستردگی رحمت خدا در آن مطالب بسیار زیاد و فواید فراوانی در روایات آمده است، البته برای کسانی که اهل درک و شعور باشند؛ از این قبیل:

آزادی از آتش

خداوند در ماه رمضان موقع افطار 70 میلیون نفر را که همگی سزاوار آتش شده‌اند، از آتش آزاد می‌کند و به اندازه تمام افرادی که در ماه رمضان آزاد کرده، در شب آخر آن آزاد می‌کند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 1:34 صبح

اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.

خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت وبچشان در آن شیرینی یادت را ومهیا کن مرا در آنروز رای انجام سپاس گذاریت به کـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه داریت وپرده پوشی خودت ای بیناترین بینایان.

 


چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 1:33 صبح

نیاز بدن به غذا در ماه رمضان چه تفاوتی با ایام عادی دارد؟

روزه‌داران 30 درصد کمتر از ماه‌های قبل به غذا نیاز دارند و برای این‌که فقط چاق‌تر نشوند بایستی 30 درصد مصرف کالری خود را کاهش دهند. البته در هفته اول ماه رمضان معمولا افراد بین یک تا سه کیلو وزن کم می‌کنند که این به لاغری ربطی ندارد؛ بلکه این مقدار کاهش آب بدن است که در چند روز بعد از عید فطر جبران می‌شود.

حالا بیاییم تحلیلی کنیم از خوراکی‌های مرسوم در ماه رمضان. کالری یک عدد پیتزای بزرگ برابر است با یک عدد نان لواش + 80 گرم پنیر + 30 گرم کره + (4 عدد گردو یا یک عدد تخم‌مرغ). همین طورکالری یک برش بزرگ کیک خامه‌ای برابر است با یک عدد زولبیا + چهار عدد بامیه.

پس افطاری که بسیاری از ما می‌خوریم یعنی یک عدد پیتزا + یک عدد کیک خامه‌ای به عنوان دسر است. فکر کنید در روزهای عادی هر روز ما ساعت هشت شب یک بمب کالری به این بزرگی را بخوریم! چه اتفاقی برای ما می‌افتد؟ تازه خیلی از ما اسم این را افطار می‌گذاریم و منتظر شام هم هستیم!

راستش را بخواهید اگر با این سبک روزه‌داری کنید، نه‌تنها کمکی به سلامت خود نمی‌کنید، بلکه این روش برهم‌زننده سیستم بدن شما نیز خواهد بود. حالا ببینیم سحر چه اتفاقی می‌افتد: یک پرس باقالی‌پلو با گوشت یا غذای مشابه خورده می‌شود و بلافاصله خواب! این سبک غذاخوردن خود به تنهایی کافی است تا دستگاه گوارش انسان را برای یک سال بیمار کند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 1:32 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ مِن سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین.

پروردگارا! در این روز پربرکت مرا به رضایت و خوشنودی خویش نزدیک کن و از خشم و عذاب خود برهان. به من لیاقتی عطا کن تا خاضعانه تسلیم تو شوم و تو را از هرچه به اندیشه‌ام درآید بزرگ‌تر دانم. خدایا! در این ماه توفیق تلاوت قرآن را بر من ارزانی دار تا چشمم به درخشش آیاتت منور شده، قلبم با هدایت کتابت تسکین یابد. به حق رحمتت. ای رحم‌کننده‌ترین رحم‌کنندگان! آمین!

 


<   <<   6   7      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ