سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل، سرچشمه حکمت و گوش، آبگیر آن است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 1:26 صبح
 برقراری سفرهای 23 روزه عراق

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج با بررسی آخرین اقدامات انجام‌شده درباره حج، از تشکیل کاروان‌های 23 روزه عراق ویژه ماه رمضان خبر داد.

به گزارش ایسنا، در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و سازمان حج و زیارت در سال 1402 که آخرین اقدامات در حوزه اجرایی حج و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درباره اعزام‌های عتبات نوروزی و ماه رمضان بررسی شد، حمیدرضا محمدی ـ معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ از تشکیل کاروان 23 روزه ویژه رمضان برای سفر زمینی به عراق و استقبال زائران خبر داد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 1:26 صبح
تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز 29 اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
زمانی که اولین چاه نفت در ایران در بیش از یکصد سال قبل در منطقه مسجد سلیمان در استان خوزستان توسط یک شرکت انگلیسی کشف شد، دولت وقت ایران هیچ آگاهی و درکی از این اتفاق مهم نداشت. اما کاشفان آن به خوبی می‌دانستند به چه ثروتی در ایران دست یافته‌اند و پایه‌های استعمار خود در ایران را با قراردادهای استثماری استخراج، تولید و فروش نفت خام ایران بنا نهادند.شرکت های خارجی سال ها سرمایه مردم ایران را به تاراج بردند و دولت های وقت ایران هیچ گونه تلاش و توجهی برای احقاق حقوق مردم انجام ندادند. ادامه مطلب...
سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 1:25 صبح
روایتی از فعالیت‌های قرآنی  یک نابغه اطلاعاتی

قدیم این‌همه وسایل نبود. امروز می‌بینید بچه‌های 4 یا 3 ساله در مورد دین صحبت می‌کنند، حافظ قرآن هستند و مسائل شرعی‌شان را به‌راحتی می‌پرسند. جمهوری اسلامی برکت و نعمتی بود که خداوند به این مردم شیعه و مسلمان ایران ارزانی داشته است. بچه‌های امروز به‌لحاظ فضای بازی که در اختیار دارند، آگاه‌ترند. قدیم این امکان نبود. فقط یک مسجد بود، محرم، صفر و ماه رمضان، واعظ باید حساب‌شده حرف می‌زد وگرنه یا ممنوع‌المنبر می‌شد یا به ناکجاآباد می‌رفت. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:56 صبح
نشست نقد و بررسی کتاب خانواده ابدی

وقتی کار نویسندگی در حوزه جنگ را شروع کردم، آرزویم این بود درباره گمنام‌ترین‌ها بنویسم. دوست داشتم درباره آدم‌های معمولی جنگ بنویسم و علاقه‌ای نداشتم درباره فرماندهان، سرداران و آدم‌های شاخص بنویسم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست بررسی کتاب «خانواده ابدی» نوشته معصومه رامهرمزی با حضور مرتضی قاضی (منتقد)، دکتر شاهرضایی (منتقد) و تعدادی از اهالی ادبیات به همت تم‌استوری در کافه‌کتاب زیتون برگزار شد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:55 صبح
دومینوی استعفای مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال شکست در غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد که رئیس تیپ پژوهش در اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال استعفا است.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، شبکه تلویزیونی کان در این باره گزارش داد که سرتیپ «عمیت ساعر» رئیس تیپ پژوهش‌های اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) در یک گفت وگوی خصوصی گفته که به دنبال استعفا از مقام خود است.

وی اعلام کرده که استعفای خود را با اعلام نتایج تحقیقات داخلی ارتش اسرائیل درباره حوادث 7 اکتبر (15 مهرماه) ارایه خواهد داد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:54 صبح


«اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ بِالشُّکْرِ وَ الْقَبُولِ عَلَی مَا تَرْضَاهُ وَ یَرْضَاهُ الرَّسُولُ مُحْکَمَةً فُرُوعُهُ بِالْاُصُولِ بِحَقِّ سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ».
خدایا روزه‌ام را در این ماه، بر پایه آنچه تو و پیامبر آن را می‌پسندد مورد سپاس و پذیرش قرار ده، در حالی‌که فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بیت پاکش، و سپاس خدای را پروردگار جهانیان.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:54 صبح


«اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَةِ یَا رَحِیما بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ».
خدایا در این ماه با رحمتت فروگیر و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن، و از تیرگی‌های تهمت دلم را پاک گردان، ‌ای مهربان به بندگان با ایمان.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:53 صبح


«اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوَافِلِ وَ اَکْرِمْنِی فِیهِ بِاِحْضَارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فِیهِ وَسِیلَتِی اِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسَائِلِ یَا مَنْ لا یَشْغَلُهُ اِلْحَاحُ الْمُلِحِّینَ».
خدایا بهره‌ام را در این ماه از مستحبات فراوان کن، و مرا با تحقق درخواست‌ها اکرام فرما، و از میان وسایل وسیله‌ام را به سویت نزدیک کن، ‌ای که پافشاری اصرارورزان مشغولش نسازد.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:53 صبح


• :
«اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْیِی فِیهِ مَشْکُوراً وَ ذَنْبِی فِیهِ مَغْفُوراً وَ عَمَلِی فِیهِ مَقْبُولاً وَ عَیْبِی فِیهِ مَسْتُوراً یَا اَسْمَعَ السَّامِعِینَ».
خدایا کوششم را در این ماه مورد سپاس، و گناهم را آمرزیده، و عملم را پذیرفته، و عیبم را پوشیده قرار ده، ‌ای شنواترین شنوایان.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:53 صبح


«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَیِّرْ اُمُورِی فِیهِ مِنَ الْعُسْرِ اِلَی الْیُسْرِ وَ اقْبَلْ مَعَاذِیرِی وَ حُطَّ عَنِّیَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ یَا رَءُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِینَ».
خدایا در این ماه فضیلت شب قدر را روزی‌ام ساز، و کارهایم را از سختی به آیانی برگردان، و پوزش‌هایم را بپذیر، و گناه و بار گران را از گردنم بریز، ‌ای مهربان به بندگان شایسته.


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ