سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در خبر ضرار پسر ضمره ضبابى است که چون بر معاویه در آمد و معاویه وى را از امیر المؤمنین ( ع ) پرسید ، گفت : گواهم که او را در حالى دیدم که شب پرده‏هاى خود را افکنده بود ، و او در محراب خویش بر پا ایستاده ، محاسن را به دست گرفته چون مار گزیده به خود مى‏پیچید و چون اندوهگینى مى‏گریست ، و مى‏گفت : ] اى دنیا اى دنیا از من دور شو با خودنمایى فرا راه من آمده‏اى ؟ یا شیفته‏ام شده‏اى ؟ مباد که تو در دل من جاى گیرى . هرگز جز مرا بفریب مرا به تو چه نیازى است ؟ من تو را سه بار طلاق گفته‏ام و بازگشتى در آن نیست . زندگانى‏ات کوتاه است و جاهت ناچیز ، و آرزوى تو داشتن خرد نیز آه از توشه اندک و درازى راه و دورى منزل و سختى در آمدنگاه . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:48 صبح

دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان+صوت، متن و ترجمه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.


خدایا بپوشان در آن با مهر و رحمت و روزى کن مرا در آن توفیق و خوددارى و پاک کن دلم را از تیرگیها و گرفتگى هاى تهمت اى مهربان به بندگان با ایمان خود.

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:48 صبح

مسؤول مجموعه مردمی دختران انقلاب با اشاره به نقش لحن خوب در جذب افراد بدحجاب و بی‌حجاب، خواستار توجه به کارهای اقناعی در این زمینه شد و به بیان خاطراتی در این زمینه پرداخت.

3 خاطره از آمر به معروف در مقابل خانم‌های بدحجاب+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، بهاره جنگروی مسؤول مجموعه مردمی دختران انقلاب در برنامه چشمه که از شبکه افق پخش شد، با اشاره به فعالیت دختران انقلاب درباره ترویج عفاف و امر به معروف حجاب در تهران به بیان سه خاطره در این مسأله پرداخت که در ادامه می‌بینیم و می‌خوانیم:

 

تبلیغ حجاب با 3 روش متفاوت

می‌خواستم یک آفرین قشنگ به شما بگویم

روزی داشتم در یک منطقه مذهبی از تهران تردد می‌کردم، خانمی را دیدم که کلاً جوراب نداشت و شلوارش یک مقدار کوتاه بود. وقتی به آن دختر خانم رسیدم، دیدم صورتش آرایش ندارد، موهایش هم پوشیده است، فقط شلوار کوتاهی پوشیده است. سلام کردم و به او گفتم: می‌خواستم یک آفرین قشنگ به شما بگویم، گفت: چرا؟ گفتم: چقدر چهره‌‌ات ساده است، موهایت را پوشانده‌ای، آفرین به این حجابی که داری! حیف شما نیست اینقدر پوششت خوب است، اینقدر حجابت خوب است، موهایت پوشیده است، شلوارت یک مقدار کوتاه است؟ بعد به من گفت: واقعاً از این مدل گفتن شما شرمنده شدم. قبل از شما خانمی به من گفت: روزی را می‌‌بینم که با این 2 تا پا در آتش جهنم بروی، از حرص او می‌خواستم شلوارم را کوتاه‌تر کنم. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 30 , ساعت 12:55 صبح

اَللّـهُمَّ وَفِّرْ حَظّى فیهِ مِنَ النَّوافِلِ،

خدایا سرشار کن بهره ام را در این ماه از انجام مستحبات و نوافل

وَاَکْرِمْنى فیهِ بِاِحْضارِ الْمَسآئِلِ، وَقَرِّبْ فیهِ وَسیلَتى اِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ

و گرامیم دار به یاد داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ام را بسویت از میان سایر

الْوَسآئِلِ، یا مَنْ لا یَشْغَلُهُ اِلْحـاحُ الْمُلِحّینَ

وسایل اى که سرگرمش نکند سماجت سماجت کنندگان

 دعاى روز بیست و هشتم ماه رمضان

 


چهارشنبه 102 فروردین 30 , ساعت 12:54 صبح

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما امروز کدخدایی آمریکا در جهان را شکسته ایم که باید برای آینده نظم جهانی به آن توجه داشته باشیم، باید هژمونی دلار را در سطح جهان بشکنیم و یک‌جانبه گرایی آمریکا را به طور مطلق از بین ببریم و هیچ وقت نباید دشمن را دست کم بگیریم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در دومین همایش بین المللی بزرگداشت روز قدس تحت عنوان «آزادی فلسطین، تکلیف امت اسلامی» ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و بزرگداشت روز قدس، تصریح کرد: آمریکا با رویکرد یک‌جانبه گرایی مصمم بود که ارزش‌های سکولار و لیبرال خود را در کل جهان حاکم و منافع خود را در مناطق مختلف دنیا دنبال کند؛ در این زمینه نیازمند یک نقاب بود که آن نقاب آزادی بود تا بدون رعایت حدود الهی اهداف خود را به پیش ببرد.

وی ادامه داد: ما در مقابل این یک‌جانبه گرایی مخالفت‌های جهانی از جمله چینی ها و روس‌ها را شاهد بودیم.

دبیرکل مجمع گفت: استکبار برای رسیدن به سود خود نیازمند یک غده سرطانی در منطقه جهت توجیه حضور همه جانبه و ایجاد شکاف در آن بود تا بتواند اهداف خود را به پیش ببرد.

شهریاری تصریح کرد: امروز تغییر بنیادی در جهان در حال روی دادن است؛ وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت، فرهنگ مقاومت در مقابل استکبار شکل گرفت و امروز سه رویکرد مخالفت با یک‌جانبه گرایی در حال شکل گیری است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 29 , ساعت 1:10 صبح

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: امام زین‌العابدین(ع) در صحیفه به ما می‌آموزد دنیا را چگونه ببینیم و چه تفسیری از آن داشته باشیم.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز، 28 فروردین در جلسه شرح ادعیه صحیفه سجادیه که در ستاد مرکزی المصطفی برگزار شد، با اشاره به معارف بالایی که نسبت به عالم هستی، مبدأ عالم و ویژگی‌های این جهان و سیر انسان در آن در فراز‌های دعا‌های صحیفه سجادیه بیان شده است، اظهارکرد: یکی از ویژگی‌های دعا که کمک می‌کند به اجابت نزدیک‌تر باشد و اثر دعا بر دل و جان انسان بیشتر باشد، اقرار به تقصیر خود و عظمت پروردگار و حمد و ثنای خدای تعالی در دعا و مناجات است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 29 , ساعت 1:10 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیلَةِ القَدْرِ وصَیرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.

خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بارگران را، ای مهربان به بندگان شایسته خویش

اعمال شب و روز بیست و هفتم رمضان 1400 + دعا و نماز 27 رمضان

 


دوشنبه 102 فروردین 28 , ساعت 1:27 صبح

اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.

خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده وگناه مرا در این ماه آمرزیده وکردارم را در آن مورد قبول وعیب مرا در آن پوشیده اى شنواترین شنوایان.

 

 


دوشنبه 102 فروردین 28 , ساعت 1:26 صبح

تحلیلگر مسائل شمال آفریقا گفت: در موضوع عدم شکل‌گیری روابط میان ایران و مصر انگلیسی‌ها در گذشته گفتند سه کشور هیچ‌گاه نباید به هم نزدیک شوند که آن سه کشور ترکیه، ایران و مصر هستند و در واقع پان ترکیسم، پان ایرانیسم و پان عربیسم حاصل این تفکر و ریشه این اختلافات است.

 آمریکا و اسرائیل مخالف نزدیک‌ شدن روابط تهران و قاهره هستند/ جمعِ مصر و ایران به معنای استقلال کامل منطقه از مداخلات خارجی است/ وظیفه ما اثبات حسن‌نیت‌مان است

جعفر قنادباشی تحلیل‌گر مسائل شمال آفریقا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که وزیر خارجه پیشین مصر گفتند با میانجی‌گری عراق و عمان، در تلاش هستند تا روابط میان ایران و مصر احیا شود. با توجه به توافق ایران و عربستان سعودی، با چه زمینه‌ای روابط ایران و مصر احیا خواهد شد، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران و حتی در زمان حسنی مبارک به جز مقطعی که به انوارسادات مربوط می‌شود، ما هیچ مشکلی در برقراری رابطه با مصر در سیاست خارجی نداشتیم، حتی علاقه‌مند بودیم که با برقراری رابطه با مصر، روابط میان ملت‌های دو کشور نیز برقرار شود. یعنی یکی از راهبردهای مهم سیاست خارجی ما از اول، ایجاد روابط با مصر به منظور فراهم کردن روابط میان دو ملت بود. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 فروردین 27 , ساعت 1:45 صبح

دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان+متن، صوت و ترجمه

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.


خدایا قرار بده مرا در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران.

یکشنبه 102 فروردین 27 , ساعت 1:44 صبح
نماز عید فطر به‌امامت امام خامنه‌ای برگزار خواهد شد

ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نماز عید سعید فطر امسال در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و به‌امامت رهبر انقلاب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نماز عید سعید فطر امسال در مصلای بزرگ امام خمینی (رضوان اللّه تعالی علیه) و به‌امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) برگزار خواهد شد.

متن این اطلاعیه به‌شرح زیر است:

روزه‌داران ارجمند؛

با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به استحضار می‌رسانیم؛ به‌فضل الهی، نماز عید سعید فطر امسال در مصلای بزرگ امام خمینی (رضوان اللّه تعالی علیه) و به‌امامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی) برگزار خواهد شد. ادامه مطلب...

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ