سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثروت دانش، رهایی بخش و ماندگار است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 4:14 صبح

سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س)مبارک‌


سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 4:14 صبح

«زایمان در خانه»؛ شاید در نگاه اول، عجیب و عقب‌گردی به چند دهه قبل به نظر برسد اما تعدادی از خانم‌ها، خواستار تحقق آن با حضور کارشناسان مامایی هستند و دلایل موجهی برای خود دارند.

فارس من| زایمان در خانه، یک مطالبه زنانه

گروه زندگی- از آن زمانی که خانم ها، فررندانشان را در خانه با حضور قابله به دنیا می‌آوردند، زمان زیادی نمی‌گذرد و حتی همین الان هم در برخی شهرستان ها، زایمان در خانه انجام می‌شود که البته مهمترین دلیل آن، عدم دسترسی آسان به بیمارستان‌ها و مراکز زایمان است اما جدا از این دسته از زنان، افراد زیادی هستند که تمایل به زایمان طبیعی در محیط امن و آرام خانه دارند و خواستار ایجاد ساز و کار لازم جهت زایمان قانونی و با امکانات مناسب توسط وزارت بهداشت هستند. چه بساکه امروزه این اقدام در برخی کشورهای پیشرفته و حتی توسط سلبریتی‌ها نیز انجام می‌شود. در همین راستا نیز پویشی با عنوان «لزوم ایجاد ساز و کار قانونی جهت زایمان در منزل» به ثبت رسانده اند. در همین راستا به سراغ فاطمه سادات تدارکات؛ ثبت کننده پویش رفته‌ایم تا جزییات این مطالبه را از زبان خود او بازگو کنیم.  ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 4:12 صبح

همرزم شهید زین الدین می گوید: مهدی چند روز پیش بچه‌دار شده بود. دم سنگر که دیدمش، لبه‌ پاکت نامه از جیب کنار شلوارش زده بود بیرون. گفتم: هان، آقا مهدی خبری رسیده؟ چشم‌هایش برق زد.

نوربالا| رزمنده‌ای که دلش نمی‌خواست عکس فرزندش را ببیند

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس: مهدی اهل وفا بود. امکان نداشت قولی بدهد یا مسئولیتی را بپذیرد اما لحظه ای به آن وفادار نباشد. چه آن وقت که پای تعهدش به این انقلاب ماند و از رفتن به فرانسه صرف نظر کرد و چه وقتی که به پدرش قول داد مغازه کتابفروشی‌اش را تعطیل نکند و به خاطر همین موضوع از رفتن به دانشگاه صرف نظر کرد. حالا که مهدی زین الدین شده بود فرمانده لشکر و جان تعدادی از جوانان این ملت به تصمیم و عملکردش در جنگ ارتباط داشت، تعهدش خیلی بیشتر از قبل شده بود به همین خاطر از عزیزترین چیزهایش می‌گذشت. یکی از همرزمانش خاطره‌ای را از او اینطور روایت می‌کند:  ادامه مطلب...

یکشنبه 102 خرداد 28 , ساعت 1:52 صبح

ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای بیست و چهارمین هفته متوالی علیه نخست وزیر این رژیم تظاهرات کردند.

تظاهرات علیه نتانیاهو برای بیست‌ و چهارمین هفته متوالی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه برای بیست و چهارمین هفته متوالی در شهرهای مختلف، علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این ژریم تظاهرات کردند.

نتانیاهو طرحی را برای کاستن از قدرت قوه قضاییه در فلسطین اشغالی پیشنهاد کرده است. طرح او شامل پیشنهادهایی برای محدود کردن قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است.  ادامه مطلب...

جمعه 102 خرداد 26 , ساعت 6:54 عصر
hyuj

شوارتس یک سوال کلیدی می پرسد: آیا این نخبگان، این شخصیت را «با وجود» جنایت‌هایش دوست دارند یا اصولا «به خاطر» همین جنایت‌هایش در بین نخبگان محبوب است؟

به گزارش سرویس جهان مشرق، وبسایت تحلیلی «INTERCEPT» در مقاله‌ای به قلم جون شوارتس(27 می) به مساله‌ی تحسین و حتی تقدیس هنری کیسنجر، از پرقدرت‌ترین و ذینفوذترین سیاست‌مداران آمریکا، توسط نخبگان این کشور پرداخته است، آن هم علی‌رغم این که به تعبیر شوارتس، همه‌ی این نخبگان به خوبی از کارنامه‌ی پر از خونریزی و تباهی کیسینجر آگاه هستند. شوارتس یک سوال کلیدی مطرح می کند: آیا این نخبگان، کیسینجر را «با وجود» جنایت‌هایش دوست دارند یا اصولا «به خاطر» همین جنایت‌هایش در بین نخبگان محبوب است؟

**

جمعه 102 خرداد 26 , ساعت 1:23 صبح

رئیس سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: هیچ مغایرتی بین دانش و فناوری روز با نگاه کلان مذهبی وجود ندارد بنابراین می‌توانیم در کنار یک زندگی روزآمد از مفاهیم قرآنی هم بهره کافی را ببریم.

پنجشنبه/ خوانده شده/بهره‌ بردن از مفاهیم قرآنی منافاتی با فناوری روز نداردمسعود ابراهیمی؛ رئیس سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی در بازدید از پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا پیرامون نقش و جایگاه آموزه‌های قرآنی در سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: ما کشوری مسلمان هستیم که عمده مردمش نیز مسلمان و شیعه هستند. به همین دلیل گسترش ابعاد مختلف فرهنگ قرآنی نه تنها از وظایف جهاد دانشگاهی که وظیفه همه سازمان‌های حاکمیتی است. رئیس جهاد دانشگاهی بر ترویج فرهنگ قرآنی تأکیدی ویژه دارد برای همین برنامه‌های متنوعی در بخش فرهنگی جهاد با موضوع آموزه‌های قرآنی در نظر گرفته شده است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 23 , ساعت 8:20 عصر
وداع باشکوه مردم خوزستان با شهید مدافع امنیت‌/ تشییع ‌باشکوه شهید قنبری در ایذه + فیلم

پیکر مطهر شهید مدافع امنیت، سرگرد شهید محمد قنبری در شهرستان ایذه تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اهواز،  با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معظم شاهد، ایثارگران، عشایر غیور و قشرهای مختلف مردم پیکر مطهر سرگرد شهید محمد قنبری از مدافعان امنیت در شهرستان ایذه تشییع شد.

در این مراسم شرکت‌کنندگان با عزاداری و سوگواری پیکر این شهید مدافع امنیت را تشییع و با آرمان‌های والای شهدا تجدید میثاق کردند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 23 , ساعت 8:19 عصر
دو فوریت لایحه حجاب در مجلس رای نیاورد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دوفوریت لایحه حجاب در مجلس رأی ندادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه (23 خرداد) به دوفوریت لایحه حجاب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی ندادند اما به یک‌فوریت آن رأی دادند.

  ادامه مطلب...
دوشنبه 102 خرداد 22 , ساعت 11:44 صبح

تهران- ایرنا- 22 خرداد سالروز درگذشت حمید سبزواری، شاعری است که برخی لقب «پدر شعر انقلاب» را به او داده‌اند. مطلب زیر نگاهی به زندگی ادبی و سیاسی این شاعر دارد.

لقب شاعر انقلاب را به او داده‌اند و شعر «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» سروده اوست. البته این شعر را نه بعد از انقلاب که چند ماه پیش از آن سرائیده است.

«نام اصلی بنده حسین ممتحنی است. به چند دلیل نام حمید را برای خود قرار دادم؛ یکی از آنها این که به کار بردن حمید در شعر راحت‌تر از حسین است. دیگر این که تا مدتها نمی‌خواستم کسی بداند که چه کسی این شعرها را سروده است. سبزواری را هم به این علت انتخاب کردم که سبزوار زادگاهم بود. حمید سبزواری در واقع اسم مستعارم است.»

وقتی کودتای آمریکایی- انگلیسی 28 مرداد رخ داد، او که گرایش چپ داشت و البته عضو حزب توده نبود؛ تحت تعقیب پلیس شاه قرار گرفت ادامه مطلب...

یکشنبه 102 خرداد 21 , ساعت 11:58 صبح

سفر قریب‌الوقوع ‌آیت‌الله رئیسی به کاراکاس یک سال بعد از حضور مادورو در تهران و پس از امضای سند همکاری‌های جامع20 ساله می‌تواند جهشی در روابط رو به پیش 2 شریک راهبردی در غرب آسیا و آمریکای لاتین تلقی شود.

سفر قریب‌الوقوع رئیسی به ونزوئلا، جهشی در روابط شرکای راهبردی در 2 قاره

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، 26 مهر ماه 1400 بود که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار «فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امور خارجه وقت ونزوئلا، گفت که «آمریکای لاتین به خصوص ونزوئلا جزو اولویت‌های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و مصمم هستیم روابط خود را با این کشورها توسعه دهیم.» حال در روزهای پایانی دو سالگی دولت سیزدهم، قرار است رئیس جمهور از روز یکشنبه 21 خرداد ماه برای نخستین بار به آمریکای لاتین و سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سفر کند. ادامه مطلب...

   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ