سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از حکمت [مرد مؤمن]، شناخت خویشتن است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:48 صبح

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در اقدام اخیر خود در جنوب لبنان به باغ‌های موز حمله کرد، تاکید کرد همبستگی در روز قدس وحشت رژیم صهیونیستی را دوچندان می‌کند.

سیدحسن نصرالله: روز قدس نگرانی و وحشت اسرائیل را دوچندان می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز (جمعه)، در ضاحیه جنوبی بیروت به مناسبت روز جهانی قدس سخرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن درود و تشکر از افراد شرکت‌کننده در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در بیروت، سالروز شهادت امام محمد باقر صدر و خواهر او را تسلیت گفت و به تجاوزات رژیم صهیونیستی و مقاومت دلاورانه مردم، مقاومت و ارتش لبنان در سال‌های گذشته اشاره کرد.

همبستگی در روز قدس، وحشت دشمن را دوچندان می‌کند ادامه مطلب...

شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:48 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین.

خدایا، در این ماه آنچه تو را خشنود می کند از تو درخواست می کنم و از آنچه تو را بیازارد به تو پناه می آورم و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان.

ماه رمضان

 


شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:48 صبح

این روزها مسئله نافرمانی و امتناع نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از معرفی خود به برنامه‌های آموزشی، تبدیل به یک نگرانی بسیار جدی مقامات اسراییلی برای انسجام ارتش رژیم شده است؛ اما به نظر می‌رسد عمق مشکلات فراتر از مسئله امتناع و نافرمانی نیروهای ذخیره است.

اعترافات فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی: ارتش اسراییل رو به زوال است/ آمادگی مواجهه با حملات موشکی و پهپادی را نداریم

فارس پلاس؛ رصد عبری - وب‌سایت عبری زبان واللا، در مصاحبه با یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، بدون افشاء کردن نام این فرمانده ارتش، به وضعیت اسفناک و ازهم‌پاشیده ارتش رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند که پدیده نافرمانی و امتناع نیروهای ذخیره در معرفی خود به برنامه‌های آموزشی ارتش، تنها یکی از مصائب آن است. ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:27 صبح

امام راحل، نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم تر و استوارتر کرد.

امام خمینی: روز قدس یک روز جهانی است و تنها به قدس اختصاص ندارد/ روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است

 

قدس، قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد. این توطئه از همان اولین سالهای اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی ـ نظامی، چهره خود را نشان داد. ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است. ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:26 صبح

روز بیست و سوم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَی القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین.

ترجمه دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان

خدایا بشوی مرا در این ماه از گناه وپاکم نما در آن از عیب ها وآزمایش کن دلم را در آن به پرهیزکاری دلها ای چشم پوش لغزشهای گناهکاران. ( مفاتیح الجنان )

 


جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:25 صبح

وزارت کشور: وحدت بیشتر کشورهای اسلامی آزادی فلسطین را تسریع می‌کند

مسیرهای راهپیمایی و محدودیت ترافیکی روز جهانی قدس در تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، تمهیدات ترافیکی روز جهانی قدس را با اعلام مسیرهای راهپیمایی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: مسیرهای راهپیمایی، تردد و محدودیت ترافیکی در روز جهانی قدس به شرح ذیل است:

 مسیرهای راهپیمایی 

مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس به شرح زیر اعلام می‌شود:

مسیر شماره 1: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره 3: مسجد مظهری، خیابان قزوین، میدان قزوین، خیابان کارگر جنوبی ، میدان انقلاب اسلامی ، دانشگاه تهران
مسیر شماره 4: مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره 5: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی (ره) - خیابان کارون - خیابان آزادی - میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره 6: مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره 7: مسجدالجواد(ع)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران
مسیر شماره 8: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره 9: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره 10: مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب اسلامی ، دانشگاه

 

محدودیت‌های تردد ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:49 صبح

اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ، وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ، وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ، وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِکَ، یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ.

خدایا در این ماه درهای فضلت را به روی من بگشا، و برکاتت را بر من نازل فرما، و به موجبات خشنودی ات موفقم بدار، و در میان بهشت هایت جایم ده، ای برآورنده خواهش درماندگان.


 

 


پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:48 صبح
  •  
  •  




5 فضیلت قرآنیِ امیرالمؤمنین (ع)

تمام فضائل قرآن در وجود ائمه اطهار جمع شده و یا حتی باید گفت اهل بیت وحی صاحبان اصلی این فضائلند و قرآن نیز دعوت به فضائل عترت می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، قرآن که به عنوان برترین معجز? خاتم‌الأنبیاء شناخته می‌شود، زبان گویای حقایق عالم است؛ یعنی این کتاب آسمانی به مثاب? منشوری به وسعت عالم است که تمام مفاهیم عالم هستی تا نشئات بعد تا قیامت و بهشت‌های قیامتی را در خود منعکس کرده است؛ از دیگر سو معارفی از قص? برترین خوبان عالم را در خود جای داده و داستان آنها را به عنوان «آیه» و نشانه و یا عبرت، فراروی انسان‌ها در تمام زمان‌ها و مکان‌ها قرار داده است تا از درس‌های آن در مسیر برنامه‌های الهی پند گیرند؛ و یا از وجهی دیگر به معرفی برترین صفات و ویژگی‌های نخبگان بشریت یعنی انبیاء و رسولان و اوصیاء پرداخته و ما را دعوت به تبعیت و اقتدا به مسیر ایشان کرده است. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 23 , ساعت 2:11 صبح

 

دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان


بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودی‌هایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى و قرار بده بهشت را برایم منزل و آسایـشگاه اى برآورنده حاجت‌هاى جویندگان


چهارشنبه 102 فروردین 23 , ساعت 2:10 صبح

شب‌های قدر به احترام نزول قرآن یکی از شبی است که تقدیر یکساله در آن رقم می‌خورد و بهترین فرصت برای بخشیده شدن و طلب مغفرت است.

شب قدربه گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، هر چند اوصاف کمالیه خدای متعال گویای این است که در‌های لطف و رحمت و بخشش او همواره به روی بندگان فراری و خطاکار گشوده بوده و همیشه خدای متعال منتظر بازگشت بند‌های خود می‌باشد، ولی با این وجود این رحمت واسعه الهی و این انتظار همراه با اشتیاق خدای متعال در ایام خاصی از سال رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. رنگ و بویی که فرصت استثنایی و ویژه‌ای را در پیش روی بندگان خطاکار و نادم قرار می‌دهد.
گویی در این ایام خاص از سال خدای متعال دوست دارد برای بندگان فراری خود حسابی دگر باز کند و با آغوشی متفاوت پذیرای بندگانش باشد. ماه مبارک رمضان، این ماه خدا، فرصت استثنایی برای عبد خطاکار و فراری است. پس چه منزلگاهی بهتر از منزلگاه خدا برای این عبد فراری وجود دارد: «فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ ? إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ؛ [1] پس به‌سوی خدا بگریزید، که من از سوی او برای شما بیم‌دهنده‌ای آشکارم!» ادامه مطلب...
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ