سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسرکم! ... برادرت را به اعتماد دوستی میان خودتان، ضایع مکن ؛ زیرا آن که حقّش را ضایع کرده ای، برادرت نیست . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به فرزندش محمّد حنفیه ـ]
 
جمعه 102 فروردین 18 , ساعت 3:6 صبح

 

دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الى دارِ القَرارِ بالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین.

خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّد و عجل فرحهم


جمعه 102 فروردین 18 , ساعت 3:6 صبح
image-20230309195223-1.png

در ماشین را که به هم زدم یک نفر حرکت کرد. موهای بلندی داشت. آنقدر که توانسته بود از پشت موهایش را ببندد. از رنگ کاپشنش خوشم آمد. سرمه ای بود و با خط های نارنجی.

به گزارش مشرق؛ متن پیش رو خاطره ای از مرحوم مسعود دیانی است که امروز پس از یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت. این خاطره در در قالب کتاب «از لس آنجلس تا پنجره فولاد» که جمع‌آوری خاطرات طلاب است،‌ پیش از این منتشر شده است.

* سیب های نارس

پای منبرم خلوت بود. این برای من که اولین ماه رمضان بعد از معمم شدنم را تجربه می کردم سخت و ناخوشایند بود. بعدها منبرهای خلوت را بیشتر دوست داشتم؛ مثل منبرهای اول که خودم بودم و صاحب مجلس! منبرهایی که حتی صاحب مجلس هم می رفت و برای همه‌ی موجودات نادیدنی حرف می زدم. آن روزها اما جوان بودم. پر بودم از شور و غرور. تحملش برایم سخت بود که از یک شهرک چند هزار نفری فقط و فقط ده دوازده نفری مرد پای منبرم بنشینند. زن ها هم بودند. لابد کمی بیشتر. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 17 , ساعت 1:48 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.
خدایا روزى کن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان و بگشا سینه‌ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناکان.

دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان


پنج شنبه 102 فروردین 17 , ساعت 1:47 صبح
رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: شهید فخری‌زاده به معنای واقعی کلمه مخلص بود و خدا پاداشش را داد؛ جور دیگر مردن امثال فخری‌زاده مایه افسوس است؛ باید همینطور از دنیا می‌رفت.
شعر یک رسانه اثرگذار است/خوشبختانه قلمرو شعر در کشور توسعه پیدا کرده است/ فخری‌زاده به معنای واقعی کلمه مخلص بود و خدا پاداشش را داد

به گزارش جهان نیوز، جمعی از اهالی شعر و فرهنگ و اساتید ادبیات فارسی در شب ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام میهمان رهبر انقلاب بودند.

تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت کشورمان، اساتید ادبیات فارسی و همچنین تعدادی از شاعران فارسی‌زبان غیر ایرانی حضور داشتند و برخی از آنها اشعار خود را در حضور رهبر انقلاب خواندند.

گزیده‌ای از بیانات معظم‌له در این دیدار به شرح زیر است:

-شهید فخری‌زاده به معنای واقعی کلمه مخلص بود و خدا پاداشش را داد؛ جور دیگر مردن امثال فخری‌زاده مایه افسوس است؛ باید همینطور از دنیا می‌رفت، مثل حاج قاسم. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 17 , ساعت 1:45 صبح
آمد امام مظلومی که مشکل گشایی می‌کند/ چرا امام‌ حسن(ع) شجاع‌ترین چهره تاریخ اسلام است؟/ جایگاه ماه رمضان در بیان امام حسن(ع) +تصاویر و مولودی

گروه فرهنگی جهان نیوز: امام حسن (ع) در شب پانزدهم ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه چشم به جهان گشود. حضرت (ع) نخستین پسرى بود که خداوند متعال به خانواده امام على (ع) و دختر نبی الله فاطمه (س) عنایت کرد. رسول اکرم (ص) بلافاصله پس از ولادتش، در گوش راست امام حسن (ع) اذان و در گوش چپ او اقامه گفت؛ سپس براى او و خوش قدمی ایشان گوسفندى را قربانى کرد، سرش را تراشید و هم وزن موى سرش که یک درم و چیزى افزون بود نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص) دستور داد تا سرش را عطرآگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هم وزن موى سر نوزاد تقسیم شد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 16 , ساعت 1:7 صبح
قالیباف- نمایه

رئیس مجلس گفت: رشد تولید دستور کاری یکساله نیست لذا مهم‌ترین کاری که مجلس تلاش می‌کند در سال پیش رو انجام دهد توجه خاص به این مسئله در برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 15 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: فرا رسیدن ماه مهمانی و بندگی خدا، ماه مبارک رمضان فرصتی برای همه ماست تا رابطه نزدیک تری با خداوند متعال برقرار کنیم و از نعمت‌های معنوی این ماه و به طور خاص از فرصت شب‌های قدر بهره مند شویم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال با عنوان مهار تورم و رشد تولید، دو اولویت اصلی برنامه ریزی و اقدام در سال جاری را برای همه مسئولان تعیین فرمودند. مجلس پیش از این در بسته تحول قوانین اقتصادی و در فرآیند تصویب بودجه 1402 به این امر توجه ویژه داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یا اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اعطای مجوز به دولت جهت استفاده از کالابرگ الکترونیک برای حفظ قدرت خرید مردم در برابر تورم از جمله این موارد است.

قالیباف اظهار داشت: البته مهار تورم و رشد تولید دستورکاری یک ساله نیست، لذا مجلس مهمترین کاری که تلاش می‌کند در سال پیش رو انجام دهد، توجه خاص به این مسئله در برنامه هفتم توسعه است. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 16 , ساعت 1:6 صبح

دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین.

خدایا مؤاخذه نکن مرا در ایـن روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها و بیهودگیها و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها و آفات اى عزت دهنده مسلمانان

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّد و عجل فرجهم

 


سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 4:1 صبح

از خواص دارویی میخک می‌توان به درمان سردرد، بیماری‌های دهان و دندان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش قند خون و موثر بودن در افراد دیابتی، کمک به کاهش وزن و لاغری، محافظت از کبد، کمک به سلامت دستگاه گوارش، استحکام استخوان‌ها، کمک به پاکسازی خون و... اشاره کرد.

 خواص ضد درد میخک باعث شده است است از آن برای درد دندان استفاده شود. علاوه بر این میخک تهوع و استفراغ را نیز برطرف می کند.

سلامت نیوز نوشت؛ طبق تحقیقات انجام شده روغن میخک با مهار مسیرهای سیکلواکسژناز در بیماری‌های التهابی موثر است.

اوژنول که ماده موثره اصلی میخک می‌باشد خواص ضد دردی مناسبی دارد به همین دلیل در ترکیبات ضد درد دندانپزشکی از آن استفاده می‌کنند که مزه خاص این فرآورده که همگی ما آن را تجربه کردیم ناشی از اوژنول می‌باشد.

عصاره‌های آبی و اتانولی میخک دارای اثرات ضد میکروبی بر علیه استافیلوکوک طلائی مقام پنی‌سیلین دارد و رشد باکتری‌های ایجاد‌کننده پوسیدگی دندان نیز جلوگیری می‌کند.

از خواص جالب میخک اثرات ضدویروسی عصاره آبی آن در زخم‌های پوستی ناشی از ویروس هرپس می‌باشد از نکات بارز درمانی اوژنول اثر حفاظت کبدی آن می‌باشد در تحقیقات بالینی انجام شده خواص درمانی میخک در درمان درد و التهاب بیماری‌های دهان و دندان و نیز کاهش سردرد بیماران ثابت شده است.

مرجع علمی گیاه درمانی آلمان (کمیسیون E) نیز اثرات ضددردی آن در دندان درد و رفع التهاب دهان و حلق را تأیید کرده است در طب سنتی هند نیز میخک را برای رفع بدبوئی دهان، نفخ، دردهای شکمی و مشکلات معده و حتی بیماری‌های چشم نیز به‌کار می‌بردند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 4:0 صبح

 

  دکتر"محمد حسیبی" در این رابطه افزود: با توجه به اینکه در ماه رمضان و در طول روز 13 تا 14 ساعت از منابع انرژی که در بدن داریم مصرف می کنیم و نزدیک به افطار ذخیره انرژی را از دست می دهیم به همین دلیل در ساعت افطار گرایش به مصرف مواد قندی داریم.

برنا نوشت؛ وی اضافه کرد: به همین دلیل میل به خوردن شیرینی بویژه شیرینی های این ماه که همان زولببا و بامیه هستند، داریم.

حسیبی ادامه داد: به دلیل اینکه در زمان افطار ولع خاصی داریم نسبت به مصرف شیرینی برای تامین انرژی، بهتر است از خوارکی هایی که شیرینی طبیعی دارند مانند خرما و کشمش استفاده شود.

 وی اضافه کرد: افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باید از مصرف زولبیا و بامیه پرهیز کنند زیرا مصرف این شیرینی در وعده افطار سریعا قند خون را بالا می برد.

 دکتر حسیبی گفت: کسانی هم که دچار ناراحتی صفرا و کبدو افزایش چربی هستند نیز مصرف این شیرینی چرب را محدود کنند.  


سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 3:59 صبح

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان + صوت، متن و ترجمه

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على کائِناتِ الأقْدارِ و وَفّقْنی فیهِ للتّقى و صُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین.


خدایا پاکیزه ام کن در این روز از چرک وکثافت و شکیبایی ام ده در آن به آنچه مقدر است شدنى ها و توفیقم ده در آن براى تقوى و همنشینى با نیکان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ