سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه تنها با افراد بی عیب برادری کند، دوستانش اندک شوند . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 102 فروردین 22 , ساعت 12:10 صبح

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: راه برقراری رابطه عاطفی با خدا چیست؟ از کدام راه به «دین‌داری و بندگی شاکرانه» می‌رسیم؟ از راهِ درک اینکه خدا به ما محبت دارد و ما معشوق او هستیم.

توصیه‌های پناهیان برای شب قدر/ ادعیه ما بیشتر بر اساس دین معشوقانه است نه عاشقانه!

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سحرهای ماه مبارک رمضان با حضور در برنامه «ماه من» که به‌طور مستقیم از شبکه سه پخش می‌شود درباره تلقی‌های ناصواب از دین و آثار تحریف دین به گفتگو می‌پردازد. در ادامه گزیده‌ای از هجدهمین جلسه این مبحث را می‌خوانید:  

یکی از تلقی‌های ناروا از دین، تلقیِ عاشقی داشتن از دین است

شاید بحث امشب ما، معنوی‌ترین بخش بحث باشد و البته جا دارد یک ماه رمضان به این بحث بپردازیم اما نمی‌شود در این‌باره زیاد سخن گفت چون خیلی سخت است، بیشتر باید سکوت کرد و شهود کرد و خودش دریافت کند و هر کسی هم در این‌باره چیزی دریافت کرد به راحتی نمی‌تواند به کسی بگوید؛ یعنی بیان این موضوع بسیار دشوار است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 22 , ساعت 12:10 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَ وَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین

اى خدا در این روز به روى من درهاى بهشت‌ها بگشا و درهاى آتش دوزخ ببند و مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما، اى فرودآرنده وقار و سکینه بر دلهاى ‏اهل ایمان

دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان+ متن و ترجمه

 


سه شنبه 102 فروردین 22 , ساعت 12:5 صبح

شهید منتظرالقائم به خاطر مبارزات انقلابی توسط ساواک دستگیر شده بود و می‌دانست هر حرفی بزند که ساواک خوشش نیاید چه عواقب و شکنجه‌هایی را در پی خواهد داشت.

حدیثی درباره حجاب که شخص اول مملکت را زیر سوال برد!

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید محمد منتظرالقائم فرمانده سپاه یزد بود که در واقعه طبس به شهادت رسید. واقعه‌ای که آمریکا تلاش کرده بود تا با یک عملیات نظامی در ایران جاسوسان خود را که در بند دانشجویان پیرو خط امام بودند آزاد کند، اما امداد غیبی این توطئه‌شان را زمین زد.

شهید منتظرالقائم پس از این حادثه به منطقه رفته بود که در سال 59 به شهادت رسید. آنچه می‌خوانید خاطره‌ای است کوتاه از این شهید که موضعش در مورد حجاب را بیان می‌کند؛ آن هم زمانی که در موقعیت حساسی قرار داشته است. 


شهید محمد منتظرالقائم نفر وسط در تصویر

شهید منتظرالقائم به خاطر مبارزات انقلابی توسط ساواک دستگیر شده بود و می‌دانست هر حرفی بزند که ساواک خوشش نیاید چه عواقب و شکنجه‌هایی را در پی خواهد داشت. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 فروردین 21 , ساعت 1:32 صبح

دعاى روز نوزدهم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الى خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الى الحَقّ المُبین.

خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش وآسان کن راه مرا به سوى خیرهایش و محروم نکن ما را از پذیرفتن نیکى هایش اى راهنماى به سوى حـق آشکار

 


دوشنبه 102 فروردین 21 , ساعت 1:31 صبح

 

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شبی با عظمت و آغاز شب هاى قدر است، شبى است که در طول سال، شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمی ‏شود و عمل در این شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است.

 

خبرگزاری شبستان؛‌ قرآن و معارف: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شبی با عظمت و آغاز شب هاى قدر است، شب قدر شبى است که در طول سال، شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمی ‏شود و عمل در این شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است.

تقدیر امور سال در این شب صورت‏ می‏ گیرد و فرشتگان و روح که اعظم فرشتگان الهى است، در این شب به اذن پروردگار به زمین فرود مى ‏آیند و به محضر امام زمان (عج) می ‏رسند و آنچه را که براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه می ‏دارند.

زمان هایی در زندگی انسان وجود دارد که انسان با بهره جستن از آن می تواند بهترین ها را  برای باقی روزهای زندگی خویش رقم زند. یکی از این اوقات، لیالی قدر است. ما معمولا به دنبال بهترین عمل و عبادت در طول این ایام هستیم تا بدین واسطه نهایت استفاده را از این شب ها ببریم. از این رو به دنبال بهترین عمل و عبادت نیز خواهیم بود. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 فروردین 21 , ساعت 1:30 صبح
به بهانه سالروز شهادت سپهبد؛ سریال شهید «صیاد شیرازی» به کجا رسید؟

تقریباً 10 سالی می‌شود که پروژه ساخت سریال شهید صیاد شیرازی شروع شده و حالا در سالروز شهادت سپهبد شهید خبر می‌رسد که قرار است امسال گروه سازنده به یک فیلمنامه و کارگردان برسند تا هرچه زودتر سریال جلوی دوربین برود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ بسیاری منتظرند تا بعد از یک دهه انتظار، سریال شهید صیاد شیرازی به سرانجام برسد، زیرا چندی پیش همزمان با سالروز شهادت این فرمانده دلاور ارتش، حبیب والی‌نژاد به‌عنوان تهیه‌کننده این سریال مشخص شد، سریالی که به تعبیر مدیرانِ تلویزیون و دست‌اندرکاران کاری گسترده و مهم است؛ چرا که این شهید از بزرگان ارتش و جبهه‌های نبرد بوده‌اند، سپهبد هم در انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس نقش عمده و بسزایی داشتند. برای تولید اثری درباره این شهید بزرگوار باید همه جوانب کار درنظر گرفته شود؛ این امیدواری وجود دارد با حضور حبیب والی‌نژاد به‌عنوان تهیه‌کننده سریال امیدواریم کار خوب و مؤثری درباره این شهید ساخته شود. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 فروردین 20 , ساعت 1:23 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الى اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.


خدایا آگاهم نما در آن براى برکات سحرهایش و روشن کن در آن دلم را به پرتو انوارش و بکار به همه اعضایم به پیروى آثارش به نور خودت اى روشنى بخش دلهاى حق شناسان.

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+ متن، صوت و ترجمه


یکشنبه 102 فروردین 20 , ساعت 1:23 صبح
  

وجوب قصر فقط در خصوصِ نماز‌های روزانه چهار رکعتی است که عبارت از نماز‌های ظهر و عصر و عشا است و نماز صبح و مغرب قصر نمی‌شود.

 

پاسخ: آیا وجوب قصر بر مسافر شامل همه نماز‌های فریضه می‌شود یا اختصاص به بعضی از آن‌ها دارد؟

پاسخ: وجوب قصر فقط در خصوصِ نماز‌های روزانه چهار رکعتی است که عبارت از نماز‌های ظهر و عصر و عشا است و نماز صبح و مغرب قصر نمی‌شود.

سوال: شرایط وجوب قصر بر مسافر در نماز‌های چهار رکعتی کدام است؟

پاسخ: امور هشتگانه ذیل است:
1. سفر او به مقدار مسافت شرعی باشد یعنی رفتن یا برگشتن و یا رفت و برگشت او روی هم هشت فرسخ شرعی باشد، مشروط به این که رفتن او کمتر از چهار فرسخ نباشد.
2. از اول مسافرت قصد پیمودن هشت فرسخ را داشته باشد، بنا بر این اگر از ابتدا قصد پیمودن هشت فرسخ را نداشته و یا قصد پیمودن کمتر از آن را داشته باشد و بعد از رسیدن به مقصد تصمیم بگیرد به جایی برود که فاصله آن با مکان اول کمتر از مسافت شرعی است، ولی از منزل تا آن جا به اندازه مسافت شرعی است، باید نمازش را تمام بخواند. ادامه مطلب...

شنبه 102 فروردین 19 , ساعت 12:39 صبح

دعاى روز هفدهم ماه رمضان

 بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ و آلهِ الطّاهِرین.

خدایا راهنمایی ام کن در آن به کارهاى شایسته و اعمال نیک و برآور برایم حاجتها و آرزوهایم اى که نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است درود فرست بر محمد وآل طاهر او .

 


شنبه 102 فروردین 19 , ساعت 12:39 صبح

قصاب‌ها همیشه توی ذهنمان مردهایی چهار شانه، اخمو با یک سبیل تاب خورده‌اند. کسانی که آن‌قدر زور توی بازوهایشان هست که راسته گوشت را می‌کوبند روی میز و شقه می‌کنند. روایت متفاوت قصاب خوش‌‌رو و جوانمردی که شهید شد را می‌خوانید.

مشدی عبدالحسینِ کیانی چطور «جوان‌مردِ قصاب» شد؟/ عمر با برکتی که فقط شهادت را کم داشت

خبرگزاری فارس، حنان سالمی: قصاب‌ها همیشه توی ذهنمان مردهایی چهار شانه، اخمو و با یک سبیل تاب خورده‌اند. کسانی که آن‌قدر زور توی بازوهایشان هست که راسته گوشت گوساله و گوسفندی را می‌کوبند روی میز و برای مشتری‌ها شقه شقه‌اش می‌کنند! ‌آدم‌هایی که نه می‌خندند و نه حتی حرف زیادی برای گفتن و حوصله‌ای برای شنیدن دارند، آن هم با روپوش سفید و چکمه‌های بلندی که همیشه پر از لخته‌های خشک شده‌ خون است؛ اما چرا «جوان‌مردِ قصاب» این‌طور نبود؟ 

اسم‌اش «عبدالحسین کیانی» بود. از مقلدهای پر و پا قرص امام خمینی(ره). مغازه قصابی‌اش هم درست روبه‌روی ساختمان شهربانی سابق دزفول بود. افسران شهربانی مشتری‌اش بودند و همه، مشدی عبدالحسینِ قصاب را به چهره می‌شناختند؛ به خاطر همین، یک روز که توی راهپیمایی‌های قبل از انقلاب شعار می‌داد، شناسایی شد و ساواکی‌ها دستگیرش کردند. دو سه باری که افتاد زندان، بدجور شکنجه‌اش دادند اما چون خانواده‌اش اعلامیه و کتاب‌ها را فرز از خانه بیرون برده بودند گزکی دست ساواک نیفتاد و از سر اجبار با بدن آش و لاش آزادش کردند. بعد از این ماجرا تا پیروزی انقلاب، با صورتِ پوشانده می‌رفت تظاهرات اما خانه‌نشین نشد. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ